Lorenza van Wolferen

02-07-2018

BEGONNEN ALS OFFICE MANAGER EN NU RECRUITER

Dit had ik zelf in eerste instantie helemaal niet zien aankomen. In juni 2017 begon ik bij Xiphos als Office Manager. Al snel werd ik in het diepe gegooid waardoor er veel zelfstandigheid van mij werd verwacht. Dit zag ik juist als een uitdaging waardoor ik alles snel heb kunnen oppakken. Ik vind het heerlijk om met van alles bezig te zijn en constant te moeten schakelen. Daarnaast vind ik het leuk om bezig te zijn hoe bepaalde zaken (nog) beter ingericht kunnen worden.

Afgelopen december zijn wij binnen hetzelfde pand verhuisd naar de 3e verdieping. Samen met Terry heb ik dit project mogen coördineren, wat ik echt geweldig vond! Het schakelen met leverancier, het project bewaken en leveranciers op de hoogte stellen van de verhuizing. Een flink staaltje timemanagement kwam hier aan te pas. Er kwam meer bij kijken dan ik in eerste instantie had verwacht. Ik vond het ontzettend gaaf dat ik hierbij betrokken werd en heb hier dan ook veel van geleerd.

Nadat we verhuisd waren en alles op rolletjes liep, kwam er een vacature vrij voor Recruiter. Ik kreeg de mogelijkheid om een switch te maken en om het recruitment team te gaan versterken. Dit leek mij wel wat! Ik hou wel van uitdagingen en vind ik het belangrijk om mezelf te blijven ontwikkelen. Dus zo gezegd, zo gedaan. Ik heb eerst een paar weken mogen ‘proeven’ aan het recruitment vak, wat ik heel prettig vond. De recruiters, al bekende collega’s uiteraard, hebben ervoor gezorgd dat ik me al snel thuis voelde in het team! Ondertussen werk ik al 3 maanden als Recruiter. De switch was wel even wennen, want het zijn twee totaal verschillende functies natuurlijk. Ik ben nu veel in gesprek met IT-specialisten en op zoek naar nieuwe collega’s die ons Xiphos team kunnen versterken. Er valt nog voldoende te leren natuurlijk, maar gelukkig heb ik hele fijne collega’s bij wie ik altijd terecht kan!! 

Lorenza van Wolferen

 

11-06-2018

XIPHOS KLANTENDAG/PERSONEELSBIJEENKOMST

Je weet dat je aan het groeien bent als IT-dienstverlener als je genoeg klanten en medewerkers kunt verzamelen voor een leuke, leerzame en intensieve dag met vakgenoten.

Op 7 juni was het zover. Het hightech datacenter van Interconnect te Eindhoven stelde hun ruimte beschikbaar om niet alleen alle ins- en outs te vertellen over hoe alles werkt en geregeld is, maar ze gaven ons ook de mogelijkheid om leuke workshops te geven over hot topics als Cyber Security, Hacking, persoonlijke groei en communicatie.

Als Recruiter ga ik veel in gesprek met IT-specialisten en leer je gaande weg wat het eigenlijk allemaal inhoudt. Ik weet veel als het gaat om de IT-infrastructuur, maar hacking is toch wel andere koek! Jochen den Ouden, IT-Security Specialist en tevens onze keynote spreker, nam ons voor 3 kwartier mee in de wereld van hacking, spam, virussen en DDOS. Wat een wereld ging er voor mij open. Wist jij dat hacken zo gepiept is als je de juiste resources weet te vinden? Ik wist het in elk geval niet.

Een van de lessen die ik heb geleerd, en waarschijnlijk meer mensen met mij, is dat ik toch echt moet beginnen regelmatiger mijn wachtwoord te veranderen en dat niets veilig is. Voor onze dienstverlening is het dan ook van uiterst belang dat ons netwerk goed in elkaar steekt en dat zo’n datacenter als die van ons van belangrijke waarde is om ons hierin te ondersteunen.

Ik denk dat we allemaal wel zijn geschrokken van het gemak waarmee sommige zaken of netwerken te hacken zijn en dat Jochen van belangrijke waarde kan zijn voor bedrijven om medewerkers daar voor te waarschuwen. Ik ben blij dat we met een datacenter werken die veel aandacht besteedt aan betrouwbaarheid en dat wij door middel van deze samenwerking echt kunnen zeggen dat we gaan voor kwaliteit.

Kom jij de volgende keer ook?

Jeanique

 

Carwash

18-01-2018

DOOR DE WASSTRAAT

Opleiden is voor ons méér dan alleen kennisoverdracht. Persoonlijke competenties en de ontwikkeling zijn een belangrijke succesfactor binnen organisaties. Xiphos Academy traint en begeleidt medewerkers (en medewerkers van klanten) tijdens hun loopbaan. Wij verzorgen opleidingen en ontwikkeltrajecten op IT-gebied gericht op ICT beheer, consultancy en projectmanagement en ICT service management.

We add value
Investeren in de kennis van medewerkers, of zij nu bij ons werken of bij onze klanten voegt waarde toe in de gehele keten. Kennis maakt de medewerker niet alleen sterker maar ook beter voorbereid voor de klus die hij of zij moet aanpakken. Onze denkwijze ondersteund de gedachte “wat goed is voor ons, is ook goed voor een ander”.

De wasstraat
Wanneer een nieuwe medewerker bij ons start gaat hij als het ware door de wasstraat. De eerste training die de medewerker krijgt is de “ambassadeurstraining”. Tijdens deze training wordt verteld waar wij voor staan en wat wij en onze klanten verwachten qua houding en gedrag. Daarna volgt een communicatietraining waarin de social – en communicatieve skills getraind worden. Er is ook mogelijkheid tot verdieping, persoonlijke verdieping. Uiteindelijk is de laatste training gericht op de technische aspecten in de IT.

Goed voorbeeld doet goed volgen
Een goed voorbeeld is de Agile training die onlangs aan een grote groep medewerkers is gegeven. Sales, Managed Services en onze ondersteunende medewerkers hebben deze training gevolgd. Centraal staat het ‘zelfsturende team’ die verantwoordelijk is voor de eigen activiteiten en dagelijks in een stand-up de actualiteit toelichten aan zijn of haar collega’s.

Deze manier van werken is nu ook geïntroduceerd bij de Gemeente Huizen op het Servicepunt (Servicedesk). Een van onze medewerkers is druk doende TOPdesk en de processen erachter te implementeren. Via de Agile manier van werken worden dagelijks de activiteiten gemonitord en uitgevoerd. Een mooi voorbeeld van een training die eerst intern is gegeven en nu wordt toegepast bij een klant.

Jos Beeloo

 

Fundament

22-12-2017

FUNDAMENT

“Ga met je collega’s, klanten en leveranciers op dezelfde manier om als dat je zelf vind dat zij met jou om moeten gaan.”

Dat is in wezen de basis van ons bedrijf, het fundament onder Xiphos. Als iemand mij 20 jaar geleden had gezegd dat wij, met Xiphos, door dit elke dag en bij elke gelegenheid in de praktijk te brengen een krachtig onderscheid kunnen maken ten opzichte van onze concurrenten had ik het niet geloofd. En toch is dit wat wij merken en horen.

Wij proberen juist verder te kijken dan het vaak eenzijdige etiket die op mensen wordt geplakt als hindoe, Marokkaan, homo, christen, Surinamer, moslim, boer, tatta en ga zo maar door. Het zijn benamingen die maar al teveel van ons bekend voor komen. Bij Xiphos beoordelen wij onze mensen op hun eerlijkheid, integriteit, kwaliteit, flexibiliteit, ambitie, professionaliteit en collegialiteit en daar zijn we trots op!

Daarnaast hebben wij een visie op onze dienstverlening ontwikkeld die net zo normaal en tegelijkertijd net zo onderscheidend is. “We Add Value” is het begrip  waar wij onze diensten Xiphos Services, Xiphos Staffing, Xiphos Consultancy en Xiphos Academy onder scharen. Letterlijk, meetbare waarde toevoegen aan onze klanten op het gebied van ICT-Infrastructuur, daar streven we naar! We hebben nooit goed begrepen waarom zoveel ICT projecten en -trajecten hun deadlines niet halen, zelden datgene opleveren wat er was beloofd en  waarom het synoniem is geworden met budgetoverschrijdingen. Het aantal voorbeelden is zo talrijk en ook de betrokken partijen (zowel klant als leveranciers) zijn zo divers dat het “gewoon” is geworden. Dat vinden wij bij Xiphos echt een gotspe…

Wat is er moeilijk aan om op tijd klaar te zijn, binnen je budget te blijven en datgene te leveren wat je hebt afgesproken? Xiphos kan het èn doet het…elke dag weer!

Terry van Schaick