Carwash

18-01-2018

DOOR DE WASSTRAAT

Opleiden is voor ons méér dan alleen kennisoverdracht. Persoonlijke competenties en de ontwikkeling zijn een belangrijke succesfactor binnen organisaties. Xiphos Academy traint en begeleidt medewerkers (en medewerkers van klanten) tijdens hun loopbaan. Wij verzorgen opleidingen en ontwikkeltrajecten op IT-gebied gericht op ICT beheer, consultancy en projectmanagement en ICT service management.

We add value
Investeren in de kennis van medewerkers, of zij nu bij ons werken of bij onze klanten voegt waarde toe in de gehele keten. Kennis maakt de medewerker niet alleen sterker maar ook beter voorbereid voor de klus die hij of zij moet aanpakken. Onze denkwijze ondersteund de gedachte “wat goed is voor ons, is ook goed voor een ander”.

De wasstraat
Wanneer een nieuwe medewerker bij ons start gaat hij als het ware door de wasstraat. De eerste training die de medewerker krijgt is de “ambassadeurstraining”. Tijdens deze training wordt verteld waar wij voor staan en wat wij en onze klanten verwachten qua houding en gedrag. Daarna volgt een communicatietraining waarin de social – en communicatieve skills getraind worden. Er is ook mogelijkheid tot verdieping, persoonlijke verdieping. Uiteindelijk is de laatste training gericht op de technische aspecten in de IT.

Goed voorbeeld doet goed volgen
Een goed voorbeeld is de Agile training die onlangs aan een grote groep medewerkers is gegeven. Sales, Managed Services en onze ondersteunende medewerkers hebben deze training gevolgd. Centraal staat het ‘zelfsturende team’ die verantwoordelijk is voor de eigen activiteiten en dagelijks in een stand-up de actualiteit toelichten aan zijn of haar collega’s.

Deze manier van werken is nu ook geïntroduceerd bij de Gemeente Huizen op het Servicepunt (Servicedesk). Een van onze medewerkers is druk doende TOPdesk en de processen erachter te implementeren. Via de Agile manier van werken worden dagelijks de activiteiten gemonitord en uitgevoerd. Een mooi voorbeeld van een training die eerst intern is gegeven en nu wordt toegepast bij een klant.

Jos Beeloo

 

Fundament

22-12-2017

FUNDAMENT

“Ga met je collega’s, klanten en leveranciers op dezelfde manier om als dat je zelf vind dat zij met jou om moeten gaan.”

Dat is in wezen de basis van ons bedrijf, het fundament onder Xiphos. Als iemand mij 20 jaar geleden had gezegd dat wij, met Xiphos, door dit elke dag en bij elke gelegenheid in de praktijk te brengen een krachtig onderscheid kunnen maken ten opzichte van onze concurrenten had ik het niet geloofd. En toch is dit wat wij merken en horen.

Wij proberen juist verder te kijken dan het vaak eenzijdige etiket die op mensen wordt geplakt als hindoe, Marokkaan, homo, christen, Surinamer, moslim, boer, tatta en ga zo maar door. Het zijn benamingen die maar al teveel van ons bekend voor komen. Bij Xiphos beoordelen wij onze mensen op hun eerlijkheid, integriteit, kwaliteit, flexibiliteit, ambitie, professionaliteit en collegialiteit en daar zijn we trots op!

Daarnaast hebben wij een visie op onze dienstverlening ontwikkeld die net zo normaal en tegelijkertijd net zo onderscheidend is. “We Add Value” is het begrip  waar wij onze diensten Xiphos Services, Xiphos Staffing, Xiphos Consultancy en Xiphos Academy onder scharen. Letterlijk, meetbare waarde toevoegen aan onze klanten op het gebied van ICT-Infrastructuur, daar streven we naar! We hebben nooit goed begrepen waarom zoveel ICT projecten en -trajecten hun deadlines niet halen, zelden datgene opleveren wat er was beloofd en  waarom het synoniem is geworden met budgetoverschrijdingen. Het aantal voorbeelden is zo talrijk en ook de betrokken partijen (zowel klant als leveranciers) zijn zo divers dat het “gewoon” is geworden. Dat vinden wij bij Xiphos echt een gotspe…

Wat is er moeilijk aan om op tijd klaar te zijn, binnen je budget te blijven en datgene te leveren wat je hebt afgesproken? Xiphos kan het èn doet het…elke dag weer!

Terry van Schaick